lördag 30 januari 2010

Landtlif och loppis

Sockerburken passade perfekt på min specerihylla!

Idag har jag nästan inte vart hemma nånting. Körde iväg mot frida vid 11:30, vi hade bestämt oss för en liten utflykt ner till butiken Landtlif i Röaby, utanför Bräkne-Hoby. Gick där inne och pillade hur länge som helst, man vill ha allt, men tillslut köpte jag ett par emaljerade burkar, två dörrknoppar i glas och några hemmagjorda kolor som färdkost.

Är så nöjd med mitt emaljerade saltkar!
Frågan är bara, använde man verkligen sådär mycket salt förr i tiden?

Vi for vidare till Karlsson's, där vi till vår stora förtjusning såg att Lions loppis hade öppet.
Där inne gick jag minst lika länge och plockade på mig en hel kartong full av fina prylar!
Vi lämnade kvar våra saker för en snabbis inne på varuhuset, och jag hittade faktiskt en trälåda, stor och fyrkantig, med en massa fack i, för this'n that.
När vi sen skulle hämta prylarna och köra hemåt, hade de precis plockat upp och prismärkt en sak som fick mitt hjärta att slå ett extraslag och tjuta till av förtjusning..!
nämligen den "här" skylten av Marianne Westman (för visst är det väl hon?), är den inte underbart charmig?
Inte undra på att jag blev helt till mig, har aldrig sett en sån här ute på marknaden förut!

Slutligen en bild på de superfina dörrknopparna som jag ska ha till mitt vita linneskåp!
Billiga och snygga, endast 22;- /st!

1 kommentar:

  1. Visst är den söta skylten Marianne Westmans verk! :)
    Den bör vara märkt "handpainted MW" på baksidan. Supersöt är den!
    Hos Porslin och Nostalgi hittar du fler av Westmans skyltar:
    http://porslinochnostalgi.blogspot.com/2010/11/den-nya-skylten.html

    SvaraRadera