lördag 9 januari 2010

döden i väggen

Dammsugit och plockat undan i nästan hela huset medans J har tvättat bort liklukt i köket.
Det började lukta illa för ca 2 veckor sen och då trodde vi att det var avloppet, eftersom de tagit bort toalettstolen för renoveringen och satt för hålet med en strumpa..
Men när J kollat upp och donat lite, så luktade det fortfarande, fast inte från trappen denna gången, utan från skafferiet. Då drog vi oss till minnes att det vart en råtta/mus som gnagt innifrån väggen i skafferiet, men när vi täkte efter så hade vi inte hört den på ett tag.
Gissa om lukten blev hundra resor värre nu när vi visste att det var ett as som låg där och stank!
FY!! Så, idag kom äntligen J på hur han skulle bryta sig in i väggen och mycket riktigt, där låg det en stor, äcklig, stendöd råtta. BLÄ! Så nu har har skrubbat med klor så den mesta av lukten är borta, men det kommer nog dröja ett par dagar innan den är helt borta.
Tur jag har honom, så jag slapp göra det själv, för då hade jag nog spytt. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara hur ett dött djur luktar, men det var något av det värsta jag varit med om! Hoppas alla andra slipper vara med om det!

2 kommentarer:

  1. Uuuuhhh...Ja, det är tur man har karlarna ibland ;)

    SvaraRadera
  2. Ja nåt ska dom väl kunna bidra med haha.

    SvaraRadera