söndag 10 januari 2010

födelsedag


Ihh! J lyckades verkligen överraska mig i morse! Och uppenbarligen gjorde jag samma med honom, för han trodde jag skulle sova jättelänge och skulle därmed hinna med sina förberedelser. Så när jag kom ner från övervåningen kom han med 2 paket som han fått slå in i all hast. "Jag trodde ju du skulle sova länge idaag! Jag skulle ju sjunga och ge dig frukost på sängen och sen trodde jag att jag skulle hinna köra till affären och köpa blommor till dig!"
Åh, denna underbara man!
Han hade köpt ett nytt glassmycke, för det jag fick i julklapp kanade ju i golvet och gick i tre delar när jag hunnit använda det två gånger. Så jäkla klantigt, men paps lyckades klistra ihop det, men det blev ju ränder där sprickorna var, hade det inte vart glas så hade det blivit bättre. Men det behöver jag ju inte fundera på längre!

I det stora paketet var jag väldigt nyfiken på vad han fixat, eftersom vi pratat om att köpa en stereo från Tivoli ihop! Så jag blev riktigt förvånad när jag rev upp pappret och såg att det var värmefilten från OBH Nodica som låg där i! Den jag ville ha i julklapp, men som var alldeles för dyr! Jag va tyst så länge så J frågade om jag inte ville ha den? Jo, men den e ju å dyyyyr pep jag fram. Så söt är han, när han tänkter på mig och hur mycket jag alltid fryser när han inte hinner elda ordentligt!
Men den finaste presenten av dem alla kom han med igår, inlindad i en filt! Jag fick mina aningar direkt och vågade knappt ta bort det bruna tygstycket! Där under låg en KITCHEN AID! Ahhhhh!!! Den hade han varit och hämtat innan han körde hem från isvaksdykningen, så jag anade ju ingenting!
Den är så vacker, det finaste och (dyraste..) inredningspryl jag har! Men jag får inte ha dåligt samvete för att vi har kostat på oss detta, den kommer ju följa oss i många år, det är ju kvalitet som håller! Så, nu får det vara nog med det dåliga samvetet, nu ska jag bara njuta till 100%!
Fick chansen att testa den igår också och den var inte bara snygg utan funktionell till tusen!

Förenade nytta med nöje eftersom vi var barnvakter åt sötnosarna hemma hos Tilla o co. Så vi släpade med alla ingredienser, inklusive bakmaskinen, dit istället och så bakade jag hela kvällen, omgiven av två underbara barn! Kan det bli bättre?

Idag blir det till att ordna de sista förberedelserna inför kalaset kl 15. Dammsuga klart, plocka undan, fixa semlor osv. Ska bara njuta av frukosten och lägga upp lite bilder först.

1 kommentar: