måndag 18 januari 2010

farfar r.i.p

Ikväll dog min lilla farfar.
Farmor stod där och väntade på honom, sträckte honom handen.
Jag kan se dem gå där hand i hand, vid den steniga stranden på Arpö Kalv.
Ler för mig själv när jag hör farfar berätta om när farmor och hennes väninna rev staketet på dansbanan, "nu ska Snoddas sjunga Hadderian, braaak!"
Eller när farmor dängde den frysta kycklingen i huvudet på pappa, mitt under "Surfing Bird".
Det finns så många historier runt farfar och farmor, att man kan inte minnas de annat än med ett stort leende. <3

5 kommentarer:

  1. Åh gumman, va ledsen jag blev nu, vi som pratade om din lilla farfar igår.

    Jag ska ta hand om dig på jobbet idag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst kan vi de. Jag och Zuffo tränar ihop och henne kommer du väl ihåg :)

    Ja vi kanske ses ikväll då.

    Ta hand om dig.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att höra.. Men som du sa så kanske de är tillsammans nu. Vem vet. Kram.

    SvaraRadera