måndag 11 juli 2011

dagens vas

Idag, denna sista måndag innan semestern vill jag visa min favoritvas som jag fyndade på Human Bridge för nån månad sen.
Vasen stod gömd bland krukorna och prissättarna hade inte uppmärksammat UE-stämpeln i botten, som på grund av den tjocka glasyren var näst intill osynlig.
Detta resulterade i det nätta priset av 15 kronor.
Vasen heter Tapah och är formgiven av Mari Simmulson för Upsala-Ekeby, Nr 4097M Vas.





Information och ovan foto fick jag från Grödinge Antik & Design.

4 kommentarer:

  1. Det är de allra bästa fynden. När någon, inte lika uppmärksam, har prissatt grejerna. Bra fyndat, vasen är supersnygg.

    SvaraRadera
  2. Jättefin. Kan se den framför mig fylld med vackra trädgårdsblomster.
    GRATTIS till ett riktigt fynd. 15 kronor. Nästan gratis :-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Man känner sig så nöjd efter ett sånt här fynd, som när man vunnit en budgivning väldigt billigt. :)

    SvaraRadera
  4. Det är bara att gratulera, en supersnygg vas för småpengar. Kan knappt bli bättre! :)

    SvaraRadera