måndag 25 juli 2011

dagens glasskörd

Inte för att jag nödvändigtvis samlar på dessa glas/koppar, men kommer jag över 4 stycken (plus en trasig) för en tjuga, så är det lite svårt att låta bli dem. :)



Dagens billigaste var dessa 12 snapsglas som jag fick för en tia. Märkte på midsommar när vi skulle snapsa till sillen att näe, mycket skit har jag, men inga snapsglas, skandal! Det blev till att använda whiskeyglasen istället!




Och till mitt lantliga kök hittade jag en gigantisk glasburk till mina havregryn, en tia fick jag ge.



3 kommentarer:

  1. Fina bilder du har som vanligt :)

    muggarna du har med är helt fantastiska, har precis fått in rosa, vilket är kul då jag aldrig sett dem i rosa färg tidigare :)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar rosa! Visste inte heller att det fanns men hade hellre haft dem! :D

    SvaraRadera
  3. Ser ut som du saknar "packningen", tror att det finns att köpa. // Kryptiska Marie

    SvaraRadera