fredag 1 juli 2011

California?





















Är nästan helt säker på att detta är California från Rörstrand, formgiven av Carl-Harry Stålhane, vad tror proffset trillivippa? Ni som är mer nyfikna på Californiaserien, klicka här för att komma till hennes fina samling.



Hittade den för några veckor sen när mammix och jag var på loppis i Fridlevstad, det var en mager samling bord, men jag lyckades ändå fynda lite. Denna muggen var det första ögonen föll på och grabbarhanden infann sig fortare än kvickt.

En tia skulle den söta tanten ha.

Vid nästa bord hittade jag två silverarmband, det ena med berlocker i form av spader, ruter, klöver. Mamma trodde det kunde vara från 60-talet då det var populärt med kortspel. Ska fota och lägga upp det så ni får se!

En tia för båda. Bra med söta tanter!

Nästa bord hade allt möjligt och jag fick med mig en gammal fin badkarsblandare och lite annat för 40;-.

Blandaren kommer bli så fin till det kommande gjutjärnsbadkaret med tassar! Där har jag ju också haft lite fuderingar, ska utsidan vara svart, eller ska hela vara vitt?

Jaja, det är ett senare problem. Just nu är det full fokus på köket. :)

5 kommentarer:

  1. Ja, det är California. Kolla hos Form55, han har en likadan.

    SvaraRadera
  2. Visst är det sejdeln SEK du hittat, och till vilket kanonpris! Den är verkligen jättesnygg!

    SvaraRadera
  3. Grattis till ett riktigt fynd! Ser fram emot att se armbandet också.

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett riktigt fynd! Ser fram emot att se armbandet också.

    SvaraRadera
  5. Tack! Å va roligt att det var en sån!
    Halsbandet kommer, ska komma ihåg att fota det ikväll!

    SvaraRadera