torsdag 7 juli 2011

ananas-panncake please!



När vi ändå är inne på finurliga fat som jag glömt visa hittade jag mitt ananasfat som jag också fyndade på Human Bridge, minns inte priset, men tror det var en tia.
Även här är tillverkare för mig okänd, med en sifferkombination i botten.
Fatet fick mig att le och tänka på Thailandsresan 2008, när jag och min kompis Alex åkte dit tillsammans med hennes mamma.
Vi solade, badade, bananbåtade, snorklade, åkte till Phi Phi och träffade brorsan som var nere på sin andra långresa, tuerade oss med bambuteknik (tror det kallas så, tatueraren har en pinne med nålar som han "hackar" in motivet med)och åt thailändska pannkakor och just där, kom leendet igen, för varje gång jag beställde sa jag "Can I have an ananas-panncake please"!
Hahaha, inte förrän sista dagen kom jag på att det heter ju pineapple!
Nästan lika tokigt som när vi på det Thailändska nyåret firade med en stor buffé på det stora hotellet i Kata och jag ser "seagull" och tänker at det är en fisk och låter mig väl smaka. Först långt efteråt fick jag reda på att det betyder fiskmås! Haha, ja jösses!
Vad är det konstigaste du ätit?

Vill du se mina bilder från Thailandsresan? Klicka här så kommer du till min bilddagbok.
Jag var väldigt flitig med att lägga upp bilder innan, och jag ska försöka komma igång med det igen för er som vill se mer personliga grejer och inte bara loppis och renovering.
Senaste bilderna hittar ni här, det är från tisdagens Hasslöbesök.

2 kommentarer:

  1. Tack för en rolig historia från din resa. På min första greklandsresa som 19 åring ville jag beställa in något lokalt och pekade på menyn som var helt på grekiska...och fick in....en tallrik alger...en stor hög...kyparen var usel på engelska men flinade glatt när han såg min min...jag åt två tuggor sen beställde jag in något annat...min kompis skrattar än idag åt detta.

    SvaraRadera
  2. Gila: Tack för ditt roliga minne, så tokigt det blir när engelskan tryter! :D

    SvaraRadera