måndag 18 juli 2011

dagens fynd

Jag kommer lägga upp några fynd i taget från helgens storloppis på Gnistan, detta eftersom vårt mobila bredband inte är det allra snabbaste, sen är de roligt att visa sakerna i rampljuset lite var för sig.

Idag visar jag "dagens fynd", det kommer även bli bland annat dagens billigaste och dagens fräckaste! :)
För fynd måste ni hålla med om att det är, detta underbara Upsala Ekeby fat, helt utan skavanker och med nästan hela klistermärket kvar!
Denna hittade jag när halva loppisen gått och det var vår andra vända vid just detta bordet.
Den stod underst i en hög av fat och jag skymtade den som något bekant och bad om att få kolla närmare. Det var så vackert, så jag kollade faktiskt inte under innan jag sa "en tjuga för det!", vilket säkert kan ha räddat det låga priset!
Det var dagens bästa köp och jag är så kär i mitt nya fina fat! :)

Uppdatering! Tack vare Jess och Linda fick jag reda på att formgivare för fatet är Vicke Lindstrand!





3 kommentarer:

  1. Fatet är verkligen jättefint, ett verkligt fynd

    SvaraRadera
  2. Åh,ett finfint fat. Det är Vicke Lindstrand som ligger bakom dessa vackra.
    Har ett själv men det är inte i samma fina skick som ditt. Tjugo kronor är verkligen ett fynd. Du tar väldigt fina fotografier. Gillar!

    SvaraRadera
  3. Tack för era fina kommentarer! Jag updaterar med formgivare, tack för tipset! :)

    SvaraRadera