lördag 8 januari 2011

r.i.p Lady


Lady
*1998
e. Landrebell
u. Lesika


Ena stunden är jag uppe på Börjes och handlar ridsaker till kommade termin, har Lady i åtanke och stora planer för oss i hoppgruppen, sms'ar ridläraren och ber henne sätta upp mig på henne.
Äntligen har jag hittat en tjej som någorlunda kan fylla tomrummet efter Shakira, den tokiga donnan som gjorde som hon själv ville och vann mitt hjärta.
Henne var jag så nära att köpa när hon blev till salu, men priset hindrade mig.

Så kom detta bångstyriga sto in i mitt liv, ganska oväntat då vi inte haft så lyckade lektioner tillsammans tidigare, men helt plötsligt bara klickade det mellan oss och jag har haft henne varenda lektion sen dess.

Andra stunden får jag svaret som chockar mig totalt; Lady fick avlivas på nyårsafton på grund av en allvarlig skada.
Annelie förklarade att hon hade löshoppats, och allt hade gått bra tills det lät som bakhoven slog i framhoven och en stund senare haltade hon.
Hon blev sämre under dagen, röntgades på kvällen och skadorna var tydligen enorma och ej botbara.
Känner bara så stor sorg just nu och har ingen lust alls att rida på måndag, något som jag sett fram emot så mycket.

Lilla älskade häst, jag kommer sakna dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar