måndag 17 januari 2011

helgen

Snyggaste nytillverkade retrokopparna köptes för 59;-/4st på Börjes i Tingsryd!


Igår hade vi kalas för mig med J's släkt. Vi hade slitit hela helgen med att få ordning i rummen, både på över- och undervåning. Jag har målat som en tok, skruvat gardinstänger och hängt upp gardiner, kånkat möbler och ställt iordning inredningsprylar mitt i lördagsnatten, så vi skulle hinna städa resten av huset innan 17 på söndagen.
Jag var fast besluten om att visa J mitt verk så fort som möjligt, så när han kom hem efter jobbet vid halv 4 på söndagsmorgonen, sluddrade jag halvsovandes, "du måschte kolla i blå rummesch", och nånstans långt borta hörde jag honom kommentera innan jag nöjt somnade om.

J har skött all bakning, han har lite mer kunskap - och framför allt tålamod, än jag vad det gäller att följa recept, jag vill hellre städa, dammsuga och sånt som ger resultat på en gång, tjopp tjopp, undan ska det gå, inte stå där och kladda med degar!
Jag blir fortfarande överrumplat imponerad av alla hans färdigheter och igår var inget undantag när han slängde ihop semlor, kolakakor och schwarzwaldtårta på löpande band!

När vi fått undan alla papper och småsaker som legat och skräpat, burit in köpmansdisken till väggen och lyft upp överdelen och stoppat in alla lådor, som legat huller om buller sen vi köpte den i november insåg vi hur otroligt lata vi egentligen är med sådana saker. J prioriterar att laga mat och laga traktorer, jag priar att diska, bädda och plocka undan på övervåningen.
Vårt problem är att saker ofta blir stående i en evighet innan någon viktigt, som tex ett kalas, får oss att ta tag i det och plocka undan och när vi gör det undrar vi varje gång varför vi inte gjort det innan! Någon mer som har samma problem?
Tror det går över av sig själv när huset är renoverat och fint, känns lite mer motiverat att hålla fint då.
Kalaset var helt perfekt, massa paket, trevligt sällskap och god fika!
Jag ska fota presenterna ikväll när jag kommit hem från stallet, ska se om jag hinner lägga ut dem också!
Tillsvidare lite fynd från förra veckan som jag missat lägga ut.

Ha det så gott sålänge!

Kan det bli bättre? Finstickad, prickig, rosa/vit vändbar filt från Mio.

Plåtburk för kammar, hårsnoddar mm tillsammans med mitt favoritpåslakanset från Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar