torsdag 20 januari 2011

ärvegods

Igår var vi hemma hos farmor & farfar och gick igenom lite saker,
bland annat sånt som ingen ville ha.
Lite fina prylar fick följa med mig hem minsann.

Först ett litet loppisfynd, jag kan inte få nog av plåtburkar!

Foto på farfar i sina glansdagar, visst var han stilig karl!

Mamma hade hittat en fin kökshandduk.

Salladsbestick, en gigantisk såsslev och lite annat bra att ha från kökslådorna.

Den huvudlösa katten kommer antagligen från pappas farmor & farfar.
Huvudet har varit försvunnet sedan länge, men jag tänkte det kunde bli en fin vattenkanna/blomvas.
Är det någon som har ett huvud liggandes hemma så vet ni vem som saknar sitt! :)

Kattens stämpel, någon som vet ursprung?



3 stycken vackra monogram från farmors linnehandukar.
Handukarna var dessvärre sönder, men då syr vi något annat av dem istället!

3 kommentarer:

  1. När jag ser kattens stämpel tänker jag genast på Cortendorf. De tillverkade även väggsiluetter, typ negresser.

    SvaraRadera
  2. Kökshanduken påminner om något som jag har, många fina fynd, härlig blogg.

    SvaraRadera
  3. Skönt att jag vill ha det ingen annan vill ha. :) Eftersom kökshandduken är full med stora hål, tänkte jag sy nåt litet av den, en nåldyna kanske?

    SvaraRadera