måndag 10 januari 2011


Idag har varit en helt underbar dag, från början till slut!
Det började med att J väckte mig med sång och kaffe på sängen, kl 6, var lite orolig att morgonmonstret skulle slita huvudet av honom, men jag var pigg och skrattade till och med, helt otroligt!

På jobbet var det mera sång och grattande. Fick även present och blomma av mina underbara arbetskompisar! En bonbonskål fyld med Ahlgrens bilar, inte dåligt!

Eftersom jag var 1 timme tidig på jobbet kunde jag flexa ut redan 15:30, så då smög jag in till Human Bridges loppis i Kungsmarken, bara för att göra tre fantastiska fynd! Gunnar Larsons "kulan" från 1970 och två emaljerade behållare i "kockums" stuk! Supernöjd!

Sen bar det av mot Johannishus, till momo&mofa. Där väntade en nysnaggad bror, riktigt stilig var han! :) Sen kom J, tätt följd av mor, far & syster-yster, med pizzorna i högsta hugg!
Vi tänkte fira lite alternativt, istället för kaffe o tårta, så för att inte mofa skulle behöva stå med maten blev det pizza. Men stackars lilla morfen har fått lunginflammation och låg helt utslagen i sovrummet. Plirade lite på mig när jag kom in, gratulerade mig på födelsedagen, hostade och fortsatte sen vila. Hoppas han blir frisk snart!
Både mamma och J kom med en bukett tulpaner, som jag älskar! Så nu står de här på mitt teaksidebord i två olika rosa nyaser och sprider vårkänslor!
Jag fick även en prenumeration av Lantliv av momo&mofa, av mor&far fick jag pengar och av kära J fick jag de ridkläder jag hittade på Börjes häromdagen, plus 4 triss. Håller tummarna för att vi vinner oss en resa till Thailand, eller ett nytt kök!

Vid 19 begav jag mig till stallet, där jag blev bemött med ett sprudlande "ja må hon leva!".
Vi skulle dessutom ha hoppning med Jocke, som jag hoppats på!
Vad jag inte hoppats på var att få Bellixi, men när jag kom in och skulle kryssa mig, vem har jag? Jo, Bellixi. Bah..
Jaja, det var bara att se det positivt och det funkade, för hon var riktigt alert och vägrade inte en enda gång! Var så skönt att kunna ta in och verkligen göra som Jocke sa, istället för att sitta och tänka "nu vägrar hon". Man får inte göra så, jag vet, men det är inte så lätt när man trillat av för 3:e gången på samma lektion. Men nu var som sagt dessa tankar som bortblåsta och hela lektionen gick som en dans och var riktigt kul och givande!

När jag kom hem ringde kära Sigrunn, min extramamma från Geilo i Norge där jag jobbade två säsonger vintrarna -03/04, för att gratulera mig på födesedagen.
Åh, jag blev så GLAD av att höra hennes röst och vi pratade på en lång stund om allt som hänt, jag har ju inte pratat med henne sen jag åkte hem våren 2004! När jag hörde hennes röst insåg jag hur mycket jag verkligen saknat henne. Brukar drömma emellanåt att jag åker upp till Geilo och träffar henne, så jag måste verkligen komma till skott och åka upp och hälsa på!
Det hade vart så underbart att få träffa henne och resten av familjen igen!

Nu är det läggdags och jag vill tacka er alla som grattat mig och gjort min dag så underbar!
Tack för att ni finns kära vänner!












1 kommentar: