tisdag 29 september 2009

Inför operation-ögon

Idag har det verkligen varit påtagligt att det faktiskt är imorgon jag ska fixa ögonen!
Fick spänningshuvudvärk nu och är för tillfället mest orolig för att nåt ska gå fel så att jag blir blind! Men jag är säker på att allt går bra och att jag egentligen borde oroa mig för hur ont det kommer göra efteråt..

Men jag får specialpiller av läkaren och sen får jag väl knapra Alvedon om det skulle bli för outhärdligt.
Måste dona lite ikväll inför mitt sängliggande, likabra att ta det säkra före det osäkra och räkna med att jag blir dålig och sängliggande och införskaffa mig lite nödvändigheter..

Ikväll ska jag köra till biblioteket och låna några ljudböcker, blir väl lite småtråkigt när man legat en stund och inte kunnat sova och att anstränga ögonen är det inte något tal om! Ska flytta in cd'n i sovrummet också. Sen måste jag fixa mörkerläggning, man ska ha det mörkt och tyst och sova så mycket som möjligt första dagarna.

Har tillochmed bett bror att vara tillgänglig om det skulle va så att jag behövde hjälp eller inte pallade va helt ensam.

Pratade ju med en tjej på jobbet som hade gjort samma ingrepp och hon sa att hon va helt borta o groggy i 2 dygn o behövde hjälp med att äta, hjälp liksom! Så, likabra att göra bror beredd. Darling måste enligt mig jobba, vill inte att han ska behöva va hemma o ta hand om mig. Men d kanske han vill, så vi får väl se hur det blir i slutänden.

Nej, ska försöka sluta tänka på det en stund och gräva ner mig i lite arbete istället.


2 kommentarer:

  1. va e det för operation ? kram och lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Tack tjejer! Det är en LASEK/ELSA jag ska göra, dvs en laseroperation för att korrigera min syn så att jag kan se utan linser och glasögon. Kolla gärna in www.varda.se, d är där jag ska göra det!

    SvaraRadera