måndag 14 september 2009

Första julklappen!


Känns lite bättre nu när jag pillade i mig lite varm mat och fick lite varm höstsol ute på balkongen.
Blev inspirerad till mina höstplanteringar också, så håller tummarna på att väder, humör och inspiration håller i sig tills jag kommer hem. Då ska jag ut i skogen och gräva upp lite ljung, har så många krukor ska fyllas!

Tänkte köpa en mini en och ha tillsammans med ljung, prydnadskål och nån silvrig växt ihop i en kruka vid dörren.
Fattar inte hur några gamla växter kan va så dyra dock! Därav min extremsnåla gräva-upp-ljung-från-naturen-idé. Men den ljungen växer ju också lite annorlunda än de planterade, mer tätt vilket passar bättre i de stora krukorna jag bara ska ha ljung i. 

BTW, har inhandlat första julklappen! Huga! Jag brukar alltid vara ute i sista sekunden, typ 23 december.. Men ibland hittar man nåt som är helt perfekt och jag lyxade till det lite till mor min när jag ändå beställde, tycker hon är värd nåt litet extra, hon är alltid så snäll och hjälpsam och ställer upp och hjälper mig med en massa mamma-saker som jag inte lärt mig än. Undrar om alla mammor har massor med trixiga knep på lager?

Och snart så fyller sambon år också. Han blir hela 27 år! Shit, när man va fjorton så va det en gubbe i ens ögon och nu är man där! Var tar tiden vägen egentligen, springer iväg alldeles för fort..

Inte vet jag vad han önskar sig heller. Suck.


       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar