fredag 11 september 2009

hus


Såg till min glädje/förskräckelse att "vårt" hus lagts upp på Hemnet nu! Vi som skulle ta tag i det och prata med ägaren innan mäklaren kopplades in, men men, så går det när man har en sambo med tummen i röven.. *mutter*
Men men, det positiva är att utgångspriset inte alls var 1,3 mille, utan 975 000;-, vilket var lite mer anständigt med tanke på renoveringsbehovet. Har beställt en visning nu, så mamma carina får följa med med sina kunskaper och berätta i korta drag vad som behöver göras.
Tror inte det är så mycket utvändigt, men däremot så måste ju ALLT blåsas ur så bara skalet återstår. I princip. Men det är ju just så vi vill ha det, så vi kan återskapa allt i vår egna stil. Jag har dessvärre hört att de puckona som renoverade det förut, renoverade bort ALLT gammalt, så vi får väl se hur mycket gammmalt det finns kvar att återskapa från..
Hoppas verkligen inte att pippis mamma-tanten kommer och bjuder, får då har man ju ingen chans. Eller nån annan heller för den delen. JAG vill ha det huset, och till ett billigt pris! *håller tummarna* Hoppas alla som är på visningen blir ivägskrämda av renoveringsbehovet..

Imorgon ska jag till mormor och grundmåla hallen, ska bli kul och skönt att kunna avlasta papsen lite, han har fullt upp med trappbygget där hemma. Gissar på att gamle snickar morfar kommer stå och tittta på varenda rolltag jag åstadkommer, men det är ju bara mysigt. Sen gör momo lite kaffe o så fikar vi på altanen. Längtar redan! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar