måndag 14 september 2009

14 september 2009


När jag kom hem idag stod det två jättefina plantor ljung på trappen. Då blev jag glad. Gjorde en inplantering innan jag gick in och lagade mat, blev thai idag och besök av två syskon, dock ej mina då Lillstrumpa befinner sig i London ett tag till och Syster-Yster är upptagen på annat håll.

Istället för paltkoma i soffan efter maten, släpade jag med darling ut på en spontan promenad, som snart övergick till upptäcksfärd i skogen. Det slutade med bergsklättring, intrång på brukshundsklubb, björnbärsfrossa, cirkuskonster samt en avslutande joggingtävling.

Nu sitter jag här och känner mig nöjd med min eftermiddag, äter sukkela och lyssnar på Jeff Buckley's Hallelujah. Ibland blir livet underbart av så lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar