onsdag 2 december 2009

det tog knäcken på mig..

Sitter och suttar på knäcken jag gjorde igår, det blev helt perfekt! Lagom seg och supergod! Började 21:30, missade att klockan närmade sig sent och läste ”värm till 128 grader”.
Bra tänkte jag , då är den klar om en halvtimme! Men icke! Kulprov efter kulprov blev till ett rinnande mojs i botten på glaset och tillslut struntade jag i den puttrande kastrullen och började istället julfixa i köket.
Strök min nytvättade julgardin från Åhléns, som jag fyndade på loppis för en tia i somras.
Efter en kvart av pillande, vi har hemmagjorda gardinstänger med en snurr i var ände, var gardinen på plats och den passade perfekt! Då blev jag riktigt glad och återvände till knäckeriet. Men inte heller nu visade kulprovet önskat resultat, så jag bad J hålla koll medans jag gick upp och tog en dusch istället.
När jag kom ner igen står han, lagom sur, och har pillat i nästan all smet i sina formar, så duktig! Skönt att slippa det juxet, är det jag bävar för mest när man bakar osv, att pricka formarna..
Så, efter 2 timmar var den äntligen klar och vi kunde lägga oss, en timme senare än vanligt. Snacka om att jag va trött i morse..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar