tisdag 22 december 2009

i pulkabacken


Vi var uppe i Rödebybacken igår, va så kallt så snoret frös när man andades in!
Och lagom till bestigningen av heeela backen hade jag tagit en superstark halstablett, så effekten av kylan blev typ minus 30 C istället för -10 C! Höll på att krevera!
Väl uppe så vågar jag inte åka ner! Var ju 90 graders lutning, rakt ner, höll på att få hjärtsnörp, så där satt jag och glodde medan J o de andra susade ner gång på gång.
Tillslut fick jag J att åka med mig i en pulka, han bak, jag fram. BAD IDEA! Det sprutade snö som om dom riktat en snökanon rakt i ögonen på mig!
Fick EN snöflinga på hornhinnan häromdagen och det gjorde ont, gissa vad ett ton snö gjorde! Brrr, är fortfarande öm i mina små hornhinnor.. Nästa gång blir det skidglasögonen på!
Ne, rödebybacken var en alldeles för stor utmaning för sandra med snowracer, tror hon håller sig till lilla-backen-bakom-knuten i fortsättningen..
Väl hemma övade jag på att fota med lång slutartid, två av resultatet visas här.
Nu ska jag ut i snöovädret och köra ut till Järnia och köpa julklappar till mig och J.

1 kommentar:

  1. Jättefint! Du är så duktig. Nästa gång hänger jag med till Rödeby-backen och då jäklar ska vi åka!

    Ha en riktigt god jul nu!

    Många kramar

    SvaraRadera