söndag 20 december 2009

fjärde advent

Glad fjärde advent allihop!
Idag har julstämningen varit på topp och jag har haft en allmänt underbar dag!
Snön ligger och det hade kommit minst 20 cm nysnö inatt, helt underbart!
Har fotat hela dagen, snö är så tacksamt, det blir snyggt hur man än gör! Har även övat på att ställa in bländarvärdet för att får en suddig bakgrund.
Har lärt mig att om man har ett lågt bländarvärde så får man en suddig bakgrund, tips!
Har även roat mig med min gamla snowracer stora delar av dagen, vi har en backe precis utanför ytterdörren och jag vet inte när jag fått så mycket träning sist! Jag tror på att bejaka barnasinnet, iallafall jag mår mycket bättre inombords då.

Hade besök av familjen i eftermiddags, så syrran och jag tog varsin snowracer och rätt som det är, när jag vart inne och hämtat ett par vantar, så kommer även mamma susandes ner för backen! Underbart!

Lägg till video

Paps o J hjälptes åt att ta in den gigantiska granen, som J och jag roat oss med att klä nu ikväll.
Det blidde glöggmys och Leila i bakgrunden. Hon hade en vaniljfärgad Kitchen Aid, så satt och tittade närmare på dem och det verkar tamejfan som att J funderar på att köpa en sån till oss i julklapp! Då skriker jag rakt ut om det visar sig att paketet innehåller en sån!


Satt och pysslade ihop ett litet lingonrishjärta också.

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar dag :-)

    SvaraRadera
  2. Fin granen va =) Hade gärna kommit o åkt lite, men Linus blev ju dålig igen nu =/ hoppas snön ligger kvar så vi får komma en annan gång =P

    SvaraRadera