tisdag 23 juli 2013

Mallorca

För att solräkra vår semester till 100% valde mannen och jag att ta en restresa. Vart vi ville, det visste vi inte, bara det var varmt.
Det lutade först åt Turkiet och Alanya, men eftersom jag varit där innan med mitt ex, så kändes det inte jättekul, plus att jag gärna vill åka till ett ställe där jag inte varit förut.

Grekland lockade, men resorna dit var få och dyra, så tillslut gick vi på måfå in på Mallorca och hittade ett hotell som såg trevligt ut. Avvaktade tills morgonen efter och då hade priset sänkts över natten, så då slog vi till.
Egenligen konstigt att jag inte har varit på dessa "vanliga" resemålen under mina 30 levnadsår.
Thailand, Mexico och Egypten, men inte Mallis, Grekland eller Kanarieöarna.
Men nu var det dags då för en "vanlig svennesemester" och det var väl ungefär så det var.
En vanlig turistort, hotellet på en huvudgata, ganska nära en ganska så tråkig strand, ett vanligt poolområde och vanliga restauranger som alla hade samma meny med lite varierande smaker.
Det fanns inte direkt något att se eller göra, så det passade oss utmärkt, total avslappning med noll att göra, mer än att ligga vid poolen och sola med en bra bok, som blev till 3 bra böcker och fundera lite över vad man var sugen på att äta till lunch och senare till middag.

En gråmulen dag vandrade vi strandpromenaden västerut och kom helt oväntat till en supermysig hamndel, med massa mysiga restauranger och butiker. Ska man resa till Alcudia så ska man nog se till att hamna där istället, för den där huvudgatan var det ingen mysfaktor på direkt.
Här kändes det som när jag var liten och familjen var på båtsemester och man la till i en mysig hamn och strosade sedan runt bland båtar, butiker och restauranger.

Lite bilder blev det såklart, men inte hälften så många som jag vanligtvis tar. Man blir lätt hemmablind när man ser samma motiv dag ut och dag in, speciellt när atmosfären inte tillför någon direkt inspiration heller. Tar vanligtvis runt 1000 bilder eller mer, men denna gången var det "bara" ca 200.

Summa summarum så var det en fantastisk semester eftersom jag fick det jag önskade, sol, bad, värme och 100% mystid tillsammans med min älskling. Dock kommer jag aldrig mer att åka till Mallorca, eller iallafall inte Alcudia, det var för vanligt helt enkelt. Jag är obotligt kär i Thailand och tills jag hittar ett ställe som slår allt vad Thailand har att erbjuda så kommer jag fortsätta att längta dit varje år. :)

Stranden



Utsikten från hotellrummet

Hamnen









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar