onsdag 31 juli 2013

Bornholm dag 3

Sista dagen tog vi det ganska lugnt. Efter frukost tog vi en promenad uppåt ön, vilka backar! Mor o far ville visa "Körsbärsstigen", en supermysig stig som i början har massor av körsbärsträd och sen går den vidare neråt längs en bäck, det ser nästan ut som en regnskog! Sen kommer man ut mitt i byn igen, lite snopet. :) Eftermiddagen spenderade vi på badplatsen (Kalle & Olle), giftalgerna kom ju lagom tills jag anlände på fredagen, mendet var ändå rätt så förskonat. Så det blev några bad innan det var dags att duscha av sig och packa för att ta 18:15 färjan hem. Det var väldigt känslosamt att stå där och vinka hejdå, det blev en tår eller så.. När jag kom över till Simrishamn var jag livrädd att jag skulle haft inbrott i bilen, men den stod där så fint. Hemresan gick bra, tog 2,5 timme med en liten paus inräknad. Tack för denna gången fina Bornholm, jag kommer tillbaka och då med en cykel! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar