fredag 4 mars 2011

villa till salu

Min kära bror gjorde mig uppmärksam på att det vackra huset i Bergåsa vi båda kikat på nu är till salu.

Kör förbi det varje dag påväg till/från jobbet och varje gång funderar jag på hur det ser ut innuti. Hur glasverandan ser ut, om de har ett stort nyrenoverat kök i 20-talsstil, badrum med högspolande toalett, svartvittrutigt klinker och badkar med lejontassar.
Ljust målade rum med vackra trägolv och kakelugnar i varenda rum.

Som ni kan se så var det inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Grundstommen är otroligt vacker och den lyckliga ägare som köper denna villa med utgångsbud på 1 950 000;-har verkligen en chans att skapa sitt drömboende!








Alla bilder är lånade från Hemnet

3 kommentarer:

  1. Åh, det där känner man igen! :)
    Håller med dig om att huset har massor av potential men det behöver en del fix... (Särskilt köket.)

    SvaraRadera
  2. Synd att man inte renoverat försiktigt och i stil med det ursprungliga.

    SvaraRadera
  3. detta är ungefär vad som väntar oss på vår kommande husrenovering. snart börjar vi med köket, men som tur är har de varit ganska försiktiga med sina tidigare renoveringar, sparat lite av varje så man relativt lätt kan få ihop det i orginalskick. :)

    SvaraRadera