tisdag 15 mars 2011

california



Har varit lite mycket senaste tiden, därav dålig uppdatering.
Hela helgen har vårvädret tillåtit jobb ute i trädgården, bland annat skrapning av fasad, trädfällning och räffsning.
I lördags körde vi ner till Bräkne-Hoby för att hämta Blocketfyndet jag hittat, denna fina California skålen som tjejen ville ha 200;- för. Tyckte det lät mycket så dubbelkollade med Trillivippa som samlar på denna serien (kolla HÄR!) och har bra koll på det mesta.
Lyckades jag pruta ner den till 150;- var det bra. Jag slog på fräcka humöret och erbjöd 100;- och det gick hem! :D
När vi ändå var där borta på Listerlandet passade vi på att köra inom byggvårdsbutiken som köpte upp Carinas lager. Herreminje vad mycket fint han hade!
Inte nog med att jag hittade klinkersen jag letat efter till badrummen, han höll på att inreda en hel övervåning med 50-tal! Helt underbart att gå runt och titta på allt och mobilkameran gick varm! Funderar på att lägga ut bilderna trots den dåliga bildkvalitén, för det var så mycket fina grejer!

Har hunnit fota alla fynden från Emmas morfar, de ligger här i datorn och bara väntar, så jag lägger ut dem lite pö om pö här i veckan!

Sen ska jag ta mig tid att kolla igenom era bloggar med, hann in en snabbis på Trillivippa och såg att hon hittat det efterlysta kaffefatet "Spisa Ribb" åt mig! Tack snälla du!

Nu ska jag in till stan med Robin, vår syster fyller år imorgon, så presenter ska inhandlas!

2 kommentarer:

  1. Den där skålen är så snygg! :) Men som jag skrev nyss tror jag tyvärr att det är ett tefat jag hittat åt dig, måttade lite mot mina andra koppar när jag kom hem och det ser stort ut. Men du kan ju alltid ha det som en reserv om något av dina andra tefat skulle gå sönder. (Du får det nästa gång jag åker ner till K-na, blir nog i mitten av april.)

    SvaraRadera
  2. har inte sett california i grönt tidigare. Bra prutat! Jag övar ännu på att pruta...är lite dålig på det...men fick ner mitt senaste lampfynd 50 kr...

    SvaraRadera