tisdag 8 mars 2011

Spisa Ribb kaffefat sökes!

Bilden lånade jag av Nostalgirundan eftersom jag inte hunnit fota min lilla skönhet än.
Inte bästa bilden, men här ser man storleksskillnaden på te- och kaffekopp.



Igår fick jag ett sånt där ryck igen att någonting väntade på mig på hemvägens loppis.
Så trots att jag hade bråttom hem till mormor & morfar körde jag inom och det första jag får syn på är den ensamma kaffekoppen.
Underbara "Spisa Ribb", formgiven av Stig Lindberg för Gustavsberg. Kastade mig över den och bar den sedan med stor vördnad under resterande besök.
Har två tekoppar med fat sedan tidigare, så nu undrar jag om nån av er har ett kaffefat som ni vill byta/sälja? Hade verkligen uppskattats!

4 kommentarer:

  1. Vi ska hålla utkik åt dig, hör av oss om vi ser en.

    SvaraRadera
  2. Udda kaffefat brukar man ju se lite här och var, ska hålla utkik efter ett Spisa Ribb åt dig! :)

    SvaraRadera
  3. Tack vad ni är snälla! :)

    SvaraRadera
  4. Tyvärr tror jag att det är ett tefat jag hittat... Men du får givetvis det ändå, kan ju vara bra om du trillar över ännu en ensam kopp. :)
    Grattis till skålen, hoppas det kommer upp en bild på den här snart!

    SvaraRadera