söndag 16 maj 2010

helgen


Har haft en bloggfri period nu och det har vart skönt. Ibland är det svårt att finna lust att sätta sig vid datorn efter jobbet när man sitter där 8 timmar om dagen. Tiden räcker inte till för bloggande på jobbet, det är fullt upp hela tiden.
Väl hemma ska maten lagas, det ska städas och plockas undan. Vips så är det läggdags.
Helgerna springer iväg ännu fortare med loppis och middagar, vänner och familjer som besöks.

Denna helgen har jag faktiskt inte ens varit i närheten av en loppis. Hela gårdagen var jag på kusinens möhippa, riktigt roligt! Vi började med en timmes buggkurs, sen lunch på Stars and Stripes innan Ramona gjorde hälsoundersökningar och agerade levande jukebox på stan.
Vid 16 rullade vi ut mot golfbanan där vi efter drickapaus och mera karaeoke slog några bollar, sen skulle det liftas hem. Tillslut möttes alla upp hemma hos Malin där vi käkade, badade badtunna och hade trevligt resten av kvällen.
På grund av detta firande har jag varit lite däven idag och inte orkat ta mig för så särskilt mycket. Jag möblerade om lite i sovrummet innan jag slappade framför en film. Vid 16 kom J tilbaka från crossbanan och skjutsade ut mig till Tromtö där mor och far mötte upp för en härlig lågpromenad med kaffepaus mitt i alla vitsippor och nyutslagna bokträd.

Ikväll hittade J ett superfint hus på Blocket, i det området vi har suktat efter! Under de två åren vi har letat hus har det inte legat ett enda till salu i detta området! Vi åkte dit på direkten och kollade omgivningarna och huset och vi gillade det bägge två! Ska se om vi kan få till en visning nu i början på veckan så man kan engagera sig/släppa det så fort som möjligt. Det är inte ofta vi båda blir intresserade av samma hus, så det ska bli verkligt kul att åka och titta, och detta kommer vi verkligen vara med och kämpa för om det visar sig var lika fint invändigt som utvändigt! Håller alla tummar och tår, precis som vanligt! Någon gång måste det väl ändå vara våran tur!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna då för huset =) ligger var???

    SvaraRadera
  2. Det ligger i Gredeby utanför Nättraby precis. Vi brukar sukta efter de husen när vi kör på E22:an. :) Jonte hade ringt idag och det var jättemånga som hört av sig så de skulle samla ihop till en visning. Vi ska ringa banken idag och få grönt ljus samt se hur mycket vi kan vara med och buda med. :) Återkommer!

    SvaraRadera