måndag 1 mars 2010

vårkänslor!

Härliga vårtecken i rabatten!


Har varit dåligt med bloggande senaste dagarna. Helgen är ju så kort och det är alldeles för mycket annat som ska hinnas med. Bland annat har vi varit på Mollis dop, som var ett jättefint vinterdop ute i trädgården, med snö och marchaller. Molli låg inbäddad i ett vitt fårskinn, med en vit overall med rosa vantar och tossor och rosa/vitrandig mössa. Såg ut som en riktig liten isprinsessa!
Av oss fick hon ett mjukisdjur i form av självaste Barbapappa, vilken storebror Ville blev väldigt förtjust i, samt en vit och rosarutig sommarklänning i beckobölja. Dessvärre var storleken "6 mån" precis lagom nu, vid 7 veckors ålder, så det blir till att byta!
Världens sötaste Molli döptes i helgen.

I lördags kväll var jag på fest hos Annika, det blev en riktig tjejfest med sminkning och hårfixning. Ute på Statt träffade jag min kära vän Fija, det var alldeles för länge sen sist! Hade roligare än på länge!

Gårdagens vårväder lockade ut både mig & J bland hönor och vattenpölar. Jag städade bilen och J passade på att damma av våra MC's. Jag förstår att det kliar i hans fingrar, jag blir själv sugen på att köra när solen skiner och våren närmar sig!
Håller mig dock kvar på marken och låter den mer erfarne J köra både MC och cross, han strålade som ett barn efteråt, så underbart att se honom så lycklig!
Familjen Em gjorde ett stopp i promenaden hemma hos oss och medan Molli sov i vagnen så for Ville runt och mekade med J i garaget, åkte snowracer med mig, plockade ägg, matade och klappade höns, samt gick på skattjakt.
Vi bor verkligen helt perfekt, håller tummarna på att vi hittar nåt liknande som är bara vårt!

2 kommentarer:

  1. Fin bild =)

    Jag vill med ha motorcykel..Iaf åka lite..Får väl låta richard köpa en snart ;) lr ta tag i migsjälv o ta mckort =P

    SvaraRadera
  2. Ja, jag borde också ta tag i migsjälv och ta körkort, men det är ju så bekvämt att bara övningsköra, inga dyra körkortskostnader. Men jag ska börja läsa på lite nu vad som gäller med priser och allt. Kram!

    SvaraRadera