måndag 22 mars 2010

helgen

Vilken helg, den har gått alldeles för fort, snabbare än vanligt.
Hela lördagen gick åt att hjälpa Fia flytta möbler, så nu är hela huset fullt och vi har försökt pussla in dem i rummen så gott det går, men vi har fortfarande två skåp stående i hallen och jag vet inte vart vi ska få in dem, så de får nog stå där ett tag.
I söndags var jag med killarna och körde cross, på grusvägarna bakom området. Jag saknade gupp, så J tycker jag ska följa med och köra på bana istället och det skulle ju va väldigt spännande!
Nu över vår och sommar ska jag börja ta mitt MC körkort, har övningskört två somrar och känner att det börjar bli dags. Synd bara att det ska vara så dyrt! Speciellt nu när man måste göra riskövningarna som kostar en hel del. Ska försöka ta det privat så sparar man ganska mycket, har ju den bästa läraren här hemma. :)
Fick även upp lite påskpynt, ett par hönor med tuppar här och där räcker bra, sen påskriset. Ska pyssla lite med Em och barnen, vilket jag ser fram emot!
Ikväll blir det nog en runda till Hasslö, hälsa på mor och far. Paps har lagat min plattång, så jag slipper köpa en ny. Sladden var helt paj, blir ett veck varje gång man snurrar upp sladden, så det ska jag undvika nu..

1 kommentar:

  1. Yj, vad han kan, den där Paps. ;) Både laga plattänger och lära oss okunniga om vad "implodera" betyder. Haha.

    SvaraRadera