onsdag 23 februari 2011

porslin

Det blev en del fina grejor som fick följa med mig hel från farmor & farfars, blev nästan lite rött tema!
Avslöjar inget nu, ska organisera lite, sen fota till helgen när solljuset bjuder på bättre bildkvalitét.
Men jag har en hel hög bilder som ligger i bloggmappen och väntar på att publiceras, så vi fortsätter väl på temat "saker jag hittat hos farmor & farfar" när vi ändå håller på!

Igår var det 50-tal, så idag blir det porslin.

Vackra ljusblåa tekoppar från Arabia.



Jag har aldrig varit ett fan av Gefles Vinranka och tog de mest för att ingen annan ville ha dem och de var synd att skänka bort. Men se, när de kom hem till mig och in i vitrinskåpet blev de helt annorlunda, riktigt vackra med sin utflutna blåa färg!



Jag har aldrig lagt märke till vad som gömde sig i farmors köksskåp, precis som dessa två delar av Rörstrands Katarina, som jag aldrig sett innan, vare sig hos farmor eller på någon loppis!
Hittar ingen info, är det någon som vet något?


1 kommentar:

  1. Så mycket fina saker, äldre släktingar sitter ofta på guldgruvor utan att veta om det. :)

    SvaraRadera