måndag 21 februari 2011

krokus


Tänk vad ett knippe krokusar kan göra för känslan i rummet. Jag blir alldeles pirrig av vårkänslor, speciellt när årets första loppis gick av stapeln i Jämjö Folkets Hus i lördags. Som vanlig var det mamma och jag som åkte dit, hon vet precis vad jag tittar efter och är mina ögon i nacken. Så många fina fynd hon har hjälpt mig hitta!

Jag har fotat det mesta, både av denna och förra helgens, som jag lovade i början på förra veckan. Fy på mig! Jag ska se till att hinna lägga upp bilderna idag!
Det har varit mycket jobb och mycket privat nu denna veckan J har varit hemma, så varken läsa andras eller skriva i min egen blogg har prioriterats.

Denna veckan är återigen J på rymmen, så jag får klara mig själv i det stora gula huset. Tur att jag inte känt av några spökerier, som i Boråkra, så jag känner mig trygg. Försöker hitta på så mycket som möjligt för att hålla mig sysselsatt så tiden ska gå fortare. Ikväll är det middag hos momo & mofa med Robin i Johannishus och efter det ridlektion, mina absoluta favorittimmar i veckan! Då är det bara jag och hästen i skallen, alla andra tankar är bortblåsta!

P.S Visst är den virkade blomkrukan söt! Den kommer från Blomsterlandet.
Korgen i luffarslöjd kommer från Lilla Huset.



1 kommentar:

  1. Härligt med krokusar, så fint med murgrönan till också.
    Ser fram emot bilder på dina loppisfynd! Loppisen i Jämjö har jag aldrig varit på, är den bra? (Är den bara en gång om året?)

    SvaraRadera