söndag 1 augusti 2010

lite renovering

Hall uppe, före.

Hall uppe, efter.

J drar bort den påspikade och fula träimmitationen.


Dörr till köket, före.

Dörr till köket, efter.

Sov/vardagsrum innan. Brr!

Grundmålat.
Tanken var att ha det vitt, men det blev alldeles för kritvitt, tak och lister såg ruskigt gula ut!

Efter, målat i en grå ton.
Tak och lister ser fortfarande gula ut, men inte lika illa. Jag hade hellre velat ha ljus latte, men allt är bättre än det tidigare och det blir bra när allt är på plats.


Tröttnade för en stund på att bära upp påsar och kartonger, sicksacka mellan möbler, tavlor och bråte och satte mig för att lägga upp lite bilder från gårdagens rejs då vi grundmålade sovrummet, slet bort masonitskivor i hallen och rev ner stora buskar som klättrade på husfasaden. Just nu ser det ut som ett bombnedsag på övervååningen, men nu ikväll när färgen torkat inne i sovrummet ska jag försöka ställa allting på plats och fortsäta packa in kläder i garderoben.
Jag funderar allvarligt på att ha en flyttloppis här ute i slutet på augusti när jag hunnit gå igenom lite lådor. Får se hur det blir med det, annars kör jag bara allt till Röda Korset eller nåt.
Ska snart köra en runda till momo o mofa för att komma här ifrån lite, inte kul att vara här själv då J är uppe i Emmaboda och kör cross.
Igår fick jag dock komma bort några timmar då Em och jag äntligen tog oss tid att gå och se Eclipse. Vilken film, den bästa jag sett på länge, har du inte sett den så gör det!

1 kommentar:

  1. Dörren såg ut som om bajsmannen varit och knackat på...

    SvaraRadera