onsdag 14 oktober 2009

uppsagd, fast ändå inte..

Igår kl 16:00 fick jag min dom. Jag var helt inställd på vad som komma skulle och jag hade till och med städat skrivbord och dator dagen innan, så att hemgåendet skulle ske så smidigt som möjligt.

Chefen började med att säga att "din nuvarande tjänst inom xx är uppsagd.."
Ja, va va d jag sa hann jag tänka innan han fortsätter "men i ditt fall är det så att du har möjlighet att tacka ja till ett mammavik på 13 månader i xx istället."
Jaha, det där kom ju som en bortglömd femhundring i jackfickan!
Så jag får alltså sparken, fast ändå inte. Jag "sitter säkert" i 13 månader till, om inte tjejen väljer att komma tillbaka tidigare/stanna hemma längre.
Måste säga att det känns väldigt skönt att ändå falla tillbaka till tryggheten man hade innan! Det är ju inte så att jag kommer få jobba med samma gamla saker, utan jag kommer ju vara i en ny grupp och utvecklas med mina nygamla arbetsuppgifter.
Kändes som att jag tog ett steg tillbaka i utvecklingen när jag för några månader sen blev utlånad till mina gamla arbetsuppgifter och nu känns det som att jag tar två jättekliv framåt igen. Skönt!
Dessutom så har jag ju lite mer tid på mig att bestämma vad jag vill göra. Nu när jag vet att detta jobbet faktiskt har ett slut, så kanske det är lättare att få ändan ur vagnen och börja påverka sn framtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar