söndag 18 oktober 2009

Snabb uppdaterng efter helgen..

hösten är kommen till Boråkra..

I fredags hade vi personalfest här hemma och alla var lagom uppskrämda efter prat om spökvindar, onda tavlor, steg i trappen och mr skyltdocka som snällt står i dörröppningen till teverummet och håller koll så allt går rätt till.
Han skrämde dom flesta och tillslut vågade endel inte ens gå upp på toa själva utan sprang upp i backen bakom huset istället, haha.
Kan nog ha något samband med att jag och Annika smög upp när två av grabbsen var uppe och hade krysskissning, smög in i ena rummet och skrämde halvt slag på dem när de kom ut! Jag har aldrig hört två killar tjuta så mycket! ;D

inget kalas utan kras!

På hemvägen hamnade jag mitt i ett kebabkrig utan dess like! Oerhört skrattretande nu, men just då kändes det sådär och stå och prata med polisen med kebab i håret.. undrar om han skrev med det i snabbförhöret som jag bad han..? Haha, ja jisses!
Det började med att Micke och jag beställde mat, och i kön stod det tre gringos i medelåldern, det började "pschhhh'as" fram o tillbaka trots varningar från mamma och när vi sedan går ut från stället flyger den ena, mest lättprovocerade killen på Micke bakifrån och knuffar och muckar. Micke tänder till direkt och kastar kebabtallriken rakt i nyllet på killen och det skvätter ju såklart på mig som står kvar bakom och undrar vad som hände. Polisen som redan var på plats ingrep innan några slag hann utdelas turligt nog, men alla tre fick ju lämna sina kebabluktande uppgifter och sin verson av händelsen. Suck, jag kan inte förstå varför dom måste slåss, dom är ju värre än tupparna här hemma!

Nehej, nu ska jag köra och hämta mamma, sen ska vi till Brunnshallarna och leta fynd. Älskling är uppe i Emmaboda i o kör cross. Skulle egentligen följt med, men jag kände inte för det sen när det kom till kritan. Ska hjälpa syrran med en fotouppgift till skolan sen innan det blir för mörkt också.

1 kommentar:

  1. Haha ja d va ett ljuvligt ljud när 2 små pojkar skrek så hjärtskärande hahaha. Fan va rädda dem blev hehe...

    SvaraRadera