torsdag 29 oktober 2009

tyst!!

Åhhh, vilket tjattrande det är på alla runt omrkring mig, har redan huvudvärk och klockan är bara 10!! Håll tyst så jag kan koncentrera mig på att jobba!!

Igår va jag med Karina på hennes första ridlektion på 13 år! Det gick väl rätt bra tycker jag, men det märktes att dom flesta va nybörjare, så det va ju ingen fröjd för ögat direkt. Inte för örat heller för den delen för tjejen som hade lektionen va rätt B. "Du måste ta STENHÅRT i högertygeln! Håll stenhårt!!" Ehh, va? Visst, ett stadigt tag i höger tygel e väl en sak, men då kan hon ju förklara att man ändå ska vara mjuk i handen! Eller?? Himla olika upplärningssätt på henne och Lottis måste jag säga, men jag vet ju inte vad som är rätt och fel, beror ju på hur man "uppfostrats". Jag går iallafall efter mitt sunda förnuft när det gäller hästar..

Så jävla B att man glömde ögondropparna idag när jag verkligen behöver dom. SUCK!!

3 kommentarer:

  1. Du va välkommen ut till ön och provrida Contan :) Den största hästen i stallet ;)

    SvaraRadera
  2. Va spännande, det vill jag gärna! :D Bara säg en dag så följer jag med dig!

    SvaraRadera