fredag 9 oktober 2009

"Den kollektiva dunsen av alla tappade hakor"

bild från Tv4

Tillbaka igen efter över en veckas kurerande av ögonen. Har inte haft så stora smärtor som jag trott, men tillräckligt för att inte kunna sitta framför datorn. Samma kväll gick prima, men dagen efter, dag 2, var den klart värsta.
Då kunde jag knappt titta, för ögonen ville bara stängas direkt och det sved och kliade och jag var helt röd i ögonen och svullen runt omkring. Efter dag 3 blev det bara bättre och bättre, fast jag hade lite svårt att titta på Idol om kvällarna eftersom jag hade svårt att fokusera och koncentrera blicken till en och samma punkt längre än någon minut i taget.
I söndags, dag 5, var jag helt kurerad och trodde bara det skulle bli bättre när jag nu äntligen fick pilla ut "plåsterlinserna". Oj så fel jag hade..
Så fort jag fått ut linserna började det skava nåt infernaliskt och jag förstår varför de säger att man ska ta ut dem på kvällen och använda den vaselinliknande salvan för att "smörja" ögat. Ve och fasa.
Turligt nog höll det värsta skavandet i sig endast dag 6 och halva dag 7 och där efter har det endast skavt morgon och kväll, samma tider man ska använda "smörjkrämen". Den va nog näst värst med allt detta, det är ju som att spruta vaselin rakt in i ögat, ögonlocken klibbar ihop och synen blir helt suddig i 15-20 minuter efteråt. Urk.
Nu, dag 10, känns det väldigt bra, även om jag blir väldigt torr och trött i ögonen ibland och att synen inte är helt stabiliserad, men det är ju vanliga symptom som jag helt enkelt får stå ut med.
Körde också bil för första gången idag. Det gick jättebra, om det inte hade vart för att växellådan är helt slut.. :P Ne, men min syn är så pass stabil att det gick super, men däremot så märkte jag att folks ansikten när jag gick på stan var lite suddiga än så länge.

Nehej, nu börjar Idol igen! Tycker faktiskt att Calle var bäst idag med. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar