fredag 21 mars 2014

vår

Nu har jag diskuterat det lilla objektivproblemet med en kunnig kompis och han trodde jag skulle må bra av ett Canon EF-S 18-200/3,5-5,6 IS. Ja det är en enda sifferkombination, men jag fick förklarat för mig att 18-200 är ett bra omfång. Det börjar utzoomat och kan zooma väldigt mycket, ett allroundobjektiv som passar alla mina önskemål och som inte behöver bytas när motivet ändras. Ska åka till Media Markt och se om man kan testa det live. Ca 4000;- går det på, tydligen billigt även om det låter fasligt mycket i mina öron! Dock hade han letat fram ett som skulle passa mig, men det hade gått loss på 18 000;- (!!) så ja, jämför man med det så är det väl "billigt". Men men, kanske är värt pengarna om man börjar använda kameran mer och får bättre bilder på köpet?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar