lördag 8 mars 2014

Thailand part 3:1

Här kommer sista delen av bilderna som gömde sig i systemkameran. Den blev inte överdrivet använd eftersom jag dels va livrädd att få den stulen, har man den med sig kan man inte bada tillsammans utan en måste vara kvar på stranden och vakta den, dels för att den är tung och otymplig att bära med sig i strandväskan. Sen hade jag iPhonen med mig istället, så de flesta bilderna ligger i den.
Denna gången tog jag med mig kameran på min vanliga "inspektionsrunda" - tänker på boken "En man som heter Ove", har ni inte läst den, gör det - längs stranden och kollade på djur och annat finurligt som vi inte har i den svenska naturen, en brännmanet här, en krabba där..


 Här lämnade jag av Robin när vi kom på morgonen. 
Han ville gärna vänta en stund innan första doppet, så det var så mina inspektionsrundor kom till. 

Det här är vår trädkoje-restaurang, där vi intog de flesta av våra luncher när vi låg på Kata stranden. När högvattnet kom var vi tvungna att vada över för att komma dit!

 Båtar på torra land? Ja, halva dagen iallfall, sen kom floden.

När det var ebb såg man all bråte som gömde sig på bottnen, det är oväntat mycket sopor, mest plastpåsar, och plastsaker, men även en stol eller så.

Det här revet var helt dolt under vatten under eftermiddagarna.


Ni ser hur högt vattnet går på det svarta delen av stenarna.

Får man inte plocka  med sig koraller hem får man väl fota dem istället.

 Fick turen att se en av de omtalade båtarna av bananblad! 
Lastad med rökelse, ljus, blommor och en handskriven lapp var den så vacker där den flöt ut mot havet!



Djurlivet kommer i nästa inlägg!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar