lördag 15 mars 2014

Thailand part 3:2

Det var en långdragen resa detta, men här kommer sista bilderna från systemkameran som jag lovade.
Har ju som sagt de flesta bilderna i mobilen, får se om de kommer upp i ett senare skede, ska försöka ligga lite mer i tiden här på bloggen istället, men det blir ju oftast inte så att man har något "viktigt" att skriva om, och inte tar man upp kameran särskilt ofta heller och fotar prylar i "studio" som man gjorde förr. Nej man slänger upp en bild lite snabbt på Instagram istället.
Funderar för tillfället på om man skulle inhandla något annat objektiv till kameran istället, eller ett par stycken olika skulle förmodligen behövas om man läser runt på nätet. Vill ha ett för porträtt och ett när jag är med Robin på travet. Blir så avis när jag ser bilderna andra tar, men så har ju dom "de rätta grejerna" samt Photoshop med. För handen på hjärtat, objektivet man får till är inte särskilt bra. Känns lite slöseri på en sån fin kamera att man tycker bilderna blir tråkiga/dåliga bara för att man inte har nåt passande objektiv. Men det kostar ju plenty money och så ska man ha kunskap med. Jag får helt enkelt ta tag i detta ilandsproblemet så jag kan börja fota lite snyggt!
Men tillbaka till Thailands djurliv, här kommer fotona från snäckebacken.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar