fredag 28 mars 2014

fobier, ljusstakar och lite annat

Mitt senaste loppisfynd var ett sånt där spontant "åh, den gillar jag"-köp. Behöver egentligen inte en endaste ljusstake, ljuslykta eller liknande till, men för en tjuga får den komma hem och provbo. Enligt klisterlappen är den tillverkad på Pukeberg Glasbruk. Ingen kändis kanske, men fin där den ligger på bordet och påminner om ett förvridet taccobröd.
Om några timmar är det helg, då far jag upp mot Kalmartravet för att titta på mannens lopp, kanske satsar en peng också nu när jag hade sån tur att vinna första priset i vinlotteriet här på jobbet.
Imorgon ska jag gå modevisning, bra bot mot min "tycker-inte-om-när-folk-tittar-på-mej-fobi"? Tur att en av de medverkade kan hjärt-lungräddning..

I bakgrunden mitt hav av kuddar, två senaste favoriterna är från Ikeas serie "BRÅKIG".






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar