torsdag 12 december 2013

Sköna Hem

Åh, jag är alldeles hopplös på att falla för inredningarnas prenumerationserbjudanden!
Denna gången var det Sköna Hem som hade ett väldigt trevligt erbjudande om kuddar, bricka och doftljus från Elce Stockholm i mönstren Moscow & Shanghai, design Tiina Wilén, samt en pumptvål från Rituals
Jag är lite för snål för att köpa en inredningstidning i affären för 60;-till 90;-, men att lägga ut 194;- för 6 nummer plus pryttlarna ovan känns helt ok.
Tror inte jag testat Sköna Hem innan, däremot avslutade jag just en 3 nummers prenumeration på Hus&Hem (där föll jag för erbjudandet om en Kastehelmiskål från Marimekko), den tidningen gillar jag verkligen, känns väldigt folklig, lite som Martin Timell i Äntligen Hemma, med roliga Gör det själv-förklaringar och olika stilar i Hemma Hos reportagen.
2008 gällde Lantliv, då var tidningen i sitt ässä, tyvärr tycker jag kvalitén på den har sjunkit och sist jag köpte den var 2010 nångång. Recept och klädmode tog överhanden från de vackra lantiga hem som brukade fylla tidningen. Vill jag ha recept eller kläder kan jag likaväl köpa Hemmets Journal..
Vi håller tummarna på att även Sköna Hem har en skön blandning mellan olika stilar och lite mer gör det själv och inte recept och mode!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar