söndag 22 december 2013

jul i sovrummet



I år har jag varit sparsam med julpyntandet, sovrummet fick "god jul" bokstäver, en liten plastgran och en julstjärna i fönstret, en endaste tomte återfinns i köksfönstret, annars är allt svart och vitt. 


I lördags fick jag äntligen min pärontavla med sergelstorgsmönster levererad från Lilla Enja efter att först ha fått den i helt fel storlek. Men nu är den iallfall på plats och jag älskar den! 
Designen står Isa Form för. 

Smart idé för de överblommade hyacinterna då jag tycker det är synd att slänga dem när de "gjort sitt". 
Sen lämnar jag hem dem till mamsen som gräver ner dem på hyacintkyrkogården, där de tittar upp på vårkanten. 


Vi fick inte plats med någon gran i lägenheten i år heller, så jag var ute och norpade en pytteliten gran bara för att få känna lukten. Sen har vi varit ute på Hasslö idag och klätt mor och fars gran, så det behovet är stillat. Imorgon åker vi upp till Öland för att fira julen hos Robins familj i år. 
Ska bli spännande att se hur dom firar sin jul! 

God Jul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar