torsdag 10 november 2011

tävlingar, höst & lite hus

Jag har då aldrig varit med om så många tävlingar och utlottningar som nu!
I varje blogg man besöker finns det en tävling och man kan klicka sig vidare till nya bloggar och tävlingar i all oändlighet! Himla roligt nu till jul när man är extra inredningssugen och vill ha nya saker till hemmet!
Och alla nya fina bloggar man hittar! Endel firar 10 000 besökare, andra anordnar utlottningar för företag, som ex Ramsign som har de allra vackraste emaljerade skyltar du kan tänka dig!
Jag var med och tävlade om dessa i våras, men jag har aldrig lyckats vinna någonting, så denna gången är jag med i en hel massa utlottningar, så håll tummarna för mig att jag vinner något av allt det vackra som lottas ut!
Idag blir det lite höstbilder, tagna en söndag för ett par veckor sedan. Nu finns det knappt ett löv kvar på träden. Jag hoppas det kommer snö snart! :)


 Ett stycke färdigt fönster. det blev gräddvitt innerkryss och engelst röd på fönsten. "Danka flaggan", tyckte min bror.

 Många fönster kvar att fixa, men fasaden och fönsterfoderna är iallfall klara. Nästa vår/sommar blir det att skrapa och måla de andra två vädersträcken.
Jag är väldigt nöjd med färgerna vi tillslut enades om. Foderfärgen är grå umbra och fasadkulören, som är en specialblandning, upptäckte vi tack vare J's mor Carina på en prästgård i Ramdala, och när vi frågade, så hade han flera liter färg kvar som vi fick köpa! Färgen hade han köpt där vi också handlar, på Carlskrona Byggvardsbutik. Ottossons linoljefärg använder vi.







 Hönor är till för att gosas med, tyvärr håller inte riktigt senaste kullen kochinkycklingar med, men det ska väl bli husdjur av dem med! :)

3 kommentarer:

  1. God kväll,
    visst är det roligt med utlottningar och jag är glad att du är med i min.
    Hoppas att du har tur.
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  2. Ett sånt fint hus ni har och det ser ut som ni valt fina färger till det.

    Ja, det är verkligen utlottningar överallt just nu! Jag har inte bloggat ett år än, men det verkar som det riktigt exploderat nu.

    Kanske är det så enkelt som att vi närmar oss julen och man blir extra givmild, eller så är det som för mej, ett sätt att visa att man är glad över att få läsa och inspireras av fina bloggar och få respons på det man tänker!

    Roligt att du hittade till mej, då hittade jag till dej!

    Lena

    SvaraRadera