torsdag 17 november 2011

lite småprat

I 1,5 år har jag väntat och längtat, sommaren 2010 läste jag ut de fyra böckerna på några få veckor och igår var det äntligen dags! Jag och alla andra Twilight-freaks såg den 4:e filmen om Bella & Edward, Breaking Dawn Part 1 och den var precis så bra som jag hade hoppats på!
Om det fortfarande finns de som inte sett första filmen, så gör det ni kommer inte ångra er!



I övrigt sitter jag och ler för mig själv sen i tisdags, då det blev klart att jag fick jobbet så numera är jag fast anställd! Som jag längtat efter detta, i 6 år har jag jobbat här med olika anställningsformer, allt från konsult, mamma-vik, visstid och nu äntligen fick jag både fast jobb och ett rejält lönelyft! Hurra!
Vi kan säga att Emma och jag firade det hela med middag på Stars and Stripes och sen bion.

Imorgon ska jag se Hasslöbandet Sinn Fenn uppträda i Östersjöhallen och på lördag blir det Royal Republic på samma ställe, tillsammans med Elina & Rickard. Kul med lite konserter i stan, händer ju inget på musikfronten annars. Det var bättre förr när Kino fanns och man hade VIP-pass och hängde på varenda konsert! ;) Anna Ternheim spelar i Konserthuset i februari, det ska jag också boka in!

Ikväll ska Emma och jag in till Happy Homes och kolla tapeter. Ska se om det finns några snygga 50-tals mönster till matsalsrummet. Känns verkligen som att det kan bli snart som de kan komma upp på väggen! Bara lite isolering nu i helgen, sen golvvärme och snart tillbaka med golvet som kommer bli så fins när vi målar det! Köksdelen med grå/ljusgrå rutor och matrumsdelen i den ljusare varianten av rutmönstret.

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet! Jag vill också komma iväg o se den senaste Twilightfilmen, de andra har jag sett ett antal gånger...
    Och böckerna, ja de sträckläste jag också sommaren 2010, jag var inte kontaktbar på flera dagar!

    SvaraRadera
  2. Tack! Känns så underbart skönt! :)
    Känner igen det där att inte vara kontaktbar, man är helt inne i Forks! ;) Hoppas du kommer iväg och ser filmen snart! :)

    SvaraRadera