måndag 28 november 2011

köksprat


Satt och tittade igenom bilder för att få till ett blogginlägg och så hittade jag lite korniga mobilbilder från Ikea förra julen. J och jag var där för lite köksinspiration och jag tycker deras kök är lika fint nu som jag tyckte då, så då passade ju dessa bilderna bra.
Tänk att det redan gått ett år och vi är inte klara än, hujedamej! Snart ringer jag arga-snickaren och ber honom komma hem till oss så det blir klart på 3 dagar!
Nej, skämt åsido, nu är det på G iallfall och i torsdags var J uppe i Nybro och hämtade hem en hel hög med plåtar till golvvärmen, så förhoppningsvis till helgen kan dessa läggas in.
Blev ju lite bakslag då vi skulle sprutat isolering förra helgen, men när vi pratade med tillverkaren så var det tydligen bäst att göra detta när golvvärmen låg på, så det "puffade till sig" ordentligt där under.

Vi har båda svårt att bestämma oss för hur vi vill ha det och det finns ju en hel uppsjö med vackra kök på bloggar och i inredningstidningar, men vi har iallafall en hum om hur det ska vara.
Köksön som skymtas på första bilden ska vi iallfall ha i liknande format, men när det gäller bänkskivor står det mellan ek och att gjuta egna, som vi hade i Boråkra. Fast att vi behandlar dem innan, tex med vax eller lackar dem för naturella är ingen höjdare, för det blir fläckar och otäckheter direkt!

Vi funderar på att endast köpa stommarna från Ikea och sedan låta en snickare tillverka luckorna, så köket ser mer platsbyggt ut, samt ha golvfoder undertill. J's mamma Carina har så i deras hus och det är verkligen snyggt! Även bloggen It's a house har denna lösning och deras kök är precis mitt i prick på vad jag vill ha! De har tillverkat luckorna själva, det är snyggt, modernt och lantlgt på samma gång.
 Här har ni smakprov på deras underbara kök! Gå gärna in på länken och titta mer på It's a house blogg, den är helt outstanding med före-efterbilder och deras enorma arbete de lagt ner på sitt hus! Fem av fem på renoveringsinspirationsskalan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar