fredag 16 april 2010

ridskoleserien

Resultat i dagens hopptävling mot Grönadal: felfritt, snabbt, jättekul! Vilken häst, hon hoppade högt och långt så det kändes som allt gick i 190! Kanske inte såg så snyggt ut, med roligt var det!
Det var helt omöjligt att styra hennes avhopp och bromsa var inte heller det allra lättaste. Jag är ingen van tävlare och hästarna lottas ut, så jag har inte ridit Felicia förut.
Det som snurrade i mina tankar var, nästa hinder, bromsa, följa med i hoppet. Allt gick bra tills tredje hindret, då gick det av bara tusan och jag insåg att om jag vill komma felfritt runt så får jag låta Felicia själv välja när hon vill hoppa av, jag får bara bromsa emellan hindren. Höll på att missa 5:e, men jag kom på det i sista sekunden och vi lyckades vända på en femöring och kom tillslut felfritt in i mål. På rekordtid..
Jag var dessvärre enda felfria ekipage av Johannishusryttarna, vilket betydde att Grönadal gick segrande ur med 2 nya poäng. Nästa gång tävlar vi på bortaplan, med deras hästar. Spännande!
Jag är nöjd med min insats och glad för min lilla rosett. :)
Huromhelst var det en erfarenhet rikare och nu behövder jag inte vara så nervös inför nästa omgång!

2 kommentarer:

  1. Hej gumman.
    Vad kul att du lagt upp en film så man fick se hopptävlingen. Jag kan ju inget om sånt, men förstår ändå att det gick fort och du ser fokuserad ut!! =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis Sandra! Du är så duktig =)

    SvaraRadera