fredag 5 februari 2010

ridskoleserien?

Shit vilken träningsvärk jag har i magen efter gårdagens ridpass. Vi körde med hjälptyglar för att få hästarna att jobba mer med bakbenen och få hjälp att komma i rätt form.
Jag hade behövt gramantyglar, men de var ju givetvis slut, så jag fick ta inspänningstyglar istället. Tror det hade varit mer optimalt med graman dock.
Han är ju så fruktansvärt stark, så jag välkomnade hjälpmedlen. Vi hade dock behövt rida ett par timmar, för han började inte slappna av och söka sig nedåt förrän sista 15 minutrarna.
Lottis tyckte jag skulle vara med i Ridskoleserien, blir nervös bara av att tänka på det!
Det går ut på att man åker till andra ridskolor och tävlar i lag, på deras hästar, sen kommer de till oss och vi tävlar på våra hästar.
Jag är ju fullkomligt grön när det gäller att tävla och det enda jag kan tänka på är att jag inte kommer minnas banan när jag väl rider in, help!
Det lär ju inte bli någon stilhoppning heller, med tanke på att man rider okända hästar. Alla kommer fokusera på att komma ihåg banan och få över hästen, typ.
Usch, känns lite jobbigt, känns lite som att man plågar hästarna..
Men jag ska vara med och se vad jag tycker om det, se om jag kan utvecklas. Tror det kan vara bra för min nervöst lagda sida och för självförtroendet.

3 kommentarer:

  1. Haha, vad kul! Klart att det kommer att gå bra, det finns ju inget som säger att du skulle vara sämre än dom andra, eller hur?
    Och om du inte tror på dig själv så tror du väll på Lottis, säger hon att hon tycker att du platsar där så gör du det.

    SvaraRadera
  2. Tack Fridis! :) Du får komma och titta på eländet! ;D

    SvaraRadera
  3. man kommer ihåg banan... gå bara igenom den en massa gånger i huvudet innan du går in på banan det gör alltid jag... och när ja kommit in på banan går ja igenom den en gång till i huvudet just in case :)

    SvaraRadera