söndag 7 februari 2010

lördag


Idag började dagen med ett besök av familjen Em. Vi åkte pulka och sen var Ville hos hönsen och tittade. Han fick lyfta en av dvärghönsen och blev så lycklig över detta! Det värmer så om hjärtat att göra det lilla barnet glad!
Sen frågade J om vi letat efter ägg och det hade vi helt glömt bort, så Ville fick titta i redena och hittade inte mindre än 6 ägg! Låtsasägg givetvis, så han kunde härja med dom bäst han ville, men det gjorde han inte. Han sprang in och hämtade, sen sprang han ut till mig och visade och la dem i pulkan, tills redena var tomma. Snacka om nöjt barn, hela ansiktet strålade av lycka!

Efter det var det middag hos mor och far på Hasslö. De hade gjort klyftpotatis & fläskfilé med smält ost på, mums!

Efter maten gick paps, jag och J en runda om Sandvik och tittade på isbergen som bildats efter all snö och blåst. Rätt häftigt att se ett stort isberg där det vanligtvis är vatten. När vi kom hem drack vi kaffe och åt glasstårta, sen tittade vi på film från -90 och skrattade gott åt hur man såg ut, 7 år gammal!

Väl hemma tittade vi på Melodifestivalen lite halvt, tyckte inte det var nåt att ha direkt, var väl som jag trott, Salem Al Fakir var den enda som levererade nåt bra.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite, sen kommer J hem från jobbet vid 4, men då har jag förhoppningsvis somnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar