onsdag 3 februari 2010

drömhuset i bygglov

Bilden är lånad från Sydöstran


Såg ni Bygglov igår? Jag och J var hemma hos Em o co för att kolla på House och råkade halka in i programmet som vanligtvis missas. Tack för det säger jag bara, både jag och j satt där med munnen på vid gavel och insåg att det var vårt drömhus de var inne i!


Herrejisses va vackert det var, hallen var enorm, med högt i tak, bröstpanel, och trappen säger jag bara! Verandan var lika underbar den, stor i amerikansk stil! Åhhh!

Gå in på NattMias blogg, hon har tagit egna bilder och skrivit lite om husets historia.

Jag hade bakat Lisas chokladkladdmuffins till kaffet och när vi kom dit hade Daniel gjort semlor, mums! Så det blev en massa gluffsande och ingen promenad alls, känns dumt att ta bilen för ett par kilometer, men det fanns ingen chans att vi ville sticka ut näsan längre än nödvändigt i den snöstormen, brrr!
Vi satt där och kollade på House och jag fick låna Molli, så jag myste för fullt, med en bäbis på vänsterarmen och en kelen katt på högerarmen! Känns som att komma hem när man är hos dem, varm & skönt och denna härliga vänskap. J och Daniel trivs likabra ihop som jag och Em, så underbart!

2 kommentarer:

  1. Visst är det ett vackert hus... För några år sedan var min dröm att köpa det och öppna vandrarhem i det.. Det har ju varit ett hotell en gång i tiden..

    Kul att du länkade till min blogg..

    Läser att ni hade en härlig kväll igår och vilken tur att ni halkade in på Bygglov :-)

    Ha nu en bra kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Du är ju bara för söt och go. Kanske at jag kommer ut ngn kväll/dag och tvättar de allra nödvändigaste om jag inte hittar dom. Annars kommer jag gärna ut utan tvätt och umgås med dig ändå och kollar in hur du bor.

    Benvärmare? Var köper man dom?
    Har aldrig haft sådana så jag vet inte sånt. Isåfall kan man ju testa och se hur de ser ut. Om de blir snyggare av de. Tycker jag själv såg ut som klumpfot, men jag har ingen helbildsspegel så de kanske har en viss inverkan på synen.

    Fy fan förresten för att sitta i beckmörker i snöstormen och frysa i bilen. Hade varit mäkta tjurig kan jag säga.

    Ses imorgon. KRAM

    SvaraRadera