lördag 13 februari 2010

fisk- och loppis äventyr

De gamla fiskarna håller på att vänja sig vid nya vattentemperaturen innan de får bada i stora akvariet.



Godmorgon! Blev snopen när jag tittade på klockan och insåg hur tidigt jag gått upp, innan 9!
Vaknade dock med en sprängande huvudvärk och lite allmän febrig känsla. Igår började jag känna mig jättekonstig, är helt öm i huden på en stor del av vänstra sidan, upp mot halsen och nacken. Mysko.. Tog en Alvedon och drack lite kaffe, så nu har huvudvärken börjat släppa iallafall.
Bra det, för idag ska J och jag på ävenyr. Han har snöat in totalt på akvariet nu, så han vill åka till Ronneby och titta i "riktiga" fiskaffärer. Jag trodde att alla om hade fiskar var utbildade och därmed var "riktiga"?
Jag hoppas vi får med oss några fiskar hem, kanske neontetror, gillar dem i sin enkelhet. Det får bli några billiga arter iallafall, nu innan balansen i akvariet är helt okej. Skulle ju vara ledsamt om alla gick och dog.
Hursomhelst, allt går att kombinera med något bra, så jag tänkte därefter styra kosan mot loppisbutiken, samt Mairo. Kanske att det blir en sväng ner till Bräkne-Hoby och Landtlief också.
Ska ringa Frida och se om de har tid för en fika, när man är i krokarna!

1 kommentar:

  1. Lustigt jag kom nyss hem, har varit i akvariebutiken med Christoffer nyss och innan dess var jag iväg med Andrea på Mairo, jag skulle köpa en födelsedagspresent till Christoffers mamma som fyller år imorgon.Hittade en fin kakburk och en slickepott till henne. Vi ska in till hans mamma lite senare så vi får ta det en annan dag, jag åker järna iväg till Mairo igen:) Frida

    SvaraRadera