tisdag 24 november 2009

Sprutan..


Stod 1,5 timme och väntade på att få sprutan i eftermiddags. Tack gode gud att Annika stod där med mig, annars hade jag fan fått krupp! Men d va liksom inte läge att gå ur kön och gå tillbaka till jobbet utan att ha fixat skiten, vi får ju göra d på arbetstid, så kan ju inte ta hur många timmar som helst. Så d va bara att stå ut och göra d bästa av situationen.
Höll på att frysa ihjäl och sen när d kom vissa människor och trängde sig i kön, bara gick rätt in och tog nummerlapp helt ofräckt, då blir man ju pissed! Men som snälla svennar man är så står man där och muttrar lite tyst och finner sig i det! Ne, lite skinn på näsan skulle inte sitta helt fel! Kan man köpa d på Ullared tros?

Väl framme, när d att min tur, ångrar jag mig plötsligt och blir rädd att d ska göra skitont! Hatar sprutor! Men jag hinner inte reagera, sköterskan pratar med mig och blir sen tyst en sekund och då inser jag att hon redan stuckit, utan att varna först! Och inte ett skit kändes d heller! Så skönt att ha d gjort!!
Ni som inte redan vaccinerat er, gå och gör d asap! Tänk på dina medmänniskor med sämre immunförsvar än du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar